Véletlen akadtam rá, és tudtam meg utólag, hogy a Reggeliben ma - ahol már én is többször megfordultam a kihívással kapcsolatosan - a Lauder Iskola egyik irodalom tanára volt a vendég, és mi másról, mint a kötelező irodalmakról beszélgettek. Ugyan igazán elmélyülni nem tudtak - nyilván sem a formátum, sem az időtartam nem ad erre lehetőséget - de szimpatikus volt a tanárnő hozzáállása, érdemes meghallgatni. Pláne, mert ugyanazon a véleményen van mint én, és ő is Jókait hozza fel példaként, ahogy én is szoktam! (szegényt annyit emlegetjük, hogy már tuti forog a sírjában.)
Ami legjobban tetszett, hogy a tanárnő, Széni Kati megerősíti, amit már én is leírtam korábban, hogy a gond felsőtagozatban kezdődik, amikor már jönnek a kötelező irodalmak, és lassan ott tartunk, hogy a gyerekeknek Jókai minden ötödik szavát el kell magyarázni. Így aligha várhatjuk el, hogy élvezzék azt amit olvasnak.
Kati mesél egyebek mellett arról, hogyan próbálja például az Egri csillagokat elolvastatni (török projekt!), vagy szimpatikusabbá tenni a gyerekek számára. Vagy hogy angolszász országokban micsoda különbség van ezen a területen a hozzáállás tekintetében. Illetve szó esik a kronológia szerinti irodalom-oktatásról, ami szintén fontos szempont. Én is azt gondolom, hogy egy 14 évesnek, nem biztos, hogy az antikvitás időszaka annyira vonzó...
Érdemes meghallgatni!